|  
  |  
  |  
  |  
Köpvilkor
U.N Interiör
U.N Interiör har organisationsnummer: 556815-8165

Kontaktuppgifter till U.N Interiör
Tel: +46 73-067 76 57
Mail: webb@uninterior.se
Adress: Storgatan 42, 831 30 ÖSTERSUND, SWEDEN
         
Vi följer den svenska Distans & Hemförsäljningslagen. Enligt lagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. 
I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Varje vara anges med pris inklusive moms.
 

Vi samarbetar med Wänseth Buss AB i Storlien som som ligger precis på gränsen till Norge. Vi kan därför erbjuda er kunder i Norge att själva hämta er beställning i Storlien.
Har ni frågor kring detta är ni välkommen att ta kontakt med oss via webb@uninterior.se.

Adressen dit är:
Wänseth Buss Storlien AB
Vintergatan 17
830 17 Storlien

Telefonnummer: +46 (0)70-551 67 25

 
Vårt mål är att du alltid ska vara nöjd med ditt köp hos oss. Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med ditt köp har du möjlighet att returnera varan/varorna i dess originalförpackning inom 14 dagar. Det går självklart byta till annan vara också.
Leverans
Vi använder oss av SCHENKER eller BUSSGODS för att transportera dina varor till ditt närmaste utlämningsställe.Vår leveranstid är 2-5 vardagar. I stort har vi alla produkter i lager i vår butik på Storgatan i Östersund, skulle inte så vara fallet beställer vi hem det på någon/några dagar och en liten försening kan uppstå. Skulle varan vara restnoterad eller dröja en längre tid kontaktar vi er om ni önskar vänta eller kostnadsfritt avboka er beställning.

Transportansvar
Vi tar ansvar för varor som skadas eller kommer bort när varor levereras till dig. När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget, f.n. SCHENKER.
Frakt

Frakten styrs efter vikten på det du handlar. Det enklaste sättet att  se priset på frakten är att välja de varor du är intresserad av och lägga dessa i varukorgen. Produkterna levereras med SCHENKER.
 
TRANSPORTSKADAT GODS
Upptäcker du en skada redan när du hämtar ut ditt paket så se till att det görs en notering på fraktsedeln av personal som lämnat ut ditt paket.

Om du upptäcker en skada när du öppnar ditt paket så måste du reklamera detta till oss senast inom tre dagar från det att du hämtade ut ditt paket!

Gör på följande sätt:

1. Ta bild/bilder på den skadade artikeln/embalaget.
2. Skicka ett mail till oss med följande information:
- Paketets sändningsnummer eller kollinummer
- Mottagningsdatum
- Ditt namn, telefonnummer samt adress där det skadade godset finns
- En kort skadebeskrivning
- En kort embalagebeskrivning
- Skadans omfattning (Totalskada, reparation eller prisreducering).
- Meddela oss om du önskar att returnera den skadade artikeln
3. Skicka mailet till oss snarast, när vi mottagit din reklamation kommer du att få en bekräftelse via mail. Önskar du returnera artikeln så kommer vi att skicka en returfraktsedel till dig så att du kan returnera din vara kostnadsfritt.

Betala med kort
Väljer du KORTBETALNING så kan du känna dig trygg i att vi använder kryptering så att du inte riskerar att dina kortuppgifter hamnar i orätta händer.
Vi genomför transaktionen i samarbete med Klarna. Via 3D-Secure övergår ansvaret vid eventuella kortbedrägerier till kortutgivande bank, i enlighet med respektive kortföretags regelverk. (3D-Secure är ett samlingsnamn där ”Verified by VISA” och MasterCard Securecode” ingår).

Kortbetalning är helt kostnadsfritt för dig som kund. Vi accepterar betalkorten VISA och Mastercard.
Betala med faktura

Du kan betala mot faktura med 15 dagars kredit. Vi samarbetar med Klarna som skickar ut fakturan till dig via mail när du genomfört ditt köp. I vissa fall tillkommer en faktureringsavgift.

 Förskottsbetalning
Ett annat sätt att betala dina varor är att förskottsbetala. Meddela oss via mail om du önskar att förskottsbetala!
 
Ej uthämtade paket
Dina varor ligger kvar hos ombud under ca 14 dagar. Ej hämtade varor returneras till oss från ombud. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300:-

Tänk på att:
Om du vill returnera ditt paket måste du alltså först hämta ut det samt genomföra eventuell betalning! 
Returer
Vid handel på internet har du enligt distans-och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp under 14 dagar och kan undersöka dina varor hemma i lugn och ro. 14 dagar räknas ifrån datumet du mottagit varan.

En retur sker enklast genom att du kontaktar oss på U.N Interiör och sedan skickar tillbaka varan med billigaste frakt samt bifogar förpackningen med alla originalemballage och etiketter. Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. (Varor som återsändes till oss mot postförskott mottages ej!) Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Återbetalningen görs alltid till samma konto/kreditkort som användes när du la din order hos oss. Om du betalat på annat sätt ber vi dig ta kontakt med oss på: webb@uninterior.se. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Reklamation
En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Vänligen kontakta vår kundservice via e-post omgående: info@uninterior.se om din vara är skadad, felaktig eller felexpedierad så att vi kan åtgärda felet. När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer. Vi kommer att ge Dig vidare detaljinstrutioner.
U.N Interiör tillämpar konsumentköplagen. Vid återsändelse av en reklamerad vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i dess originalförpackning. Om varan skadas eller kommer bort då Du återsänder den är Du betalningsansvarig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av U.N Interiör. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Vid reklamation krävs att Du som kund kan uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel.
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller i 14 dagar från det att du har mottagit varan. Under denna period har du möjlighet att utan några förpliktelser från din sida, bortsett från transportkostnaderna, skicka tillbaka de varor som du mottagit.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Ångerrätt
Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i detta avtal om detta beror på ändrad lagstiftning, myndighets åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.
Hantering avpersonuppgifter
Samtliga personuppgifter hanteras enligt personuppgiftlagen.
Alla personuppgifter som du lämnar till U.N Interiör hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204. Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU.
U.N Interiör ger aldrig ut kunduppgifter till tredjepart. Som kund hos oss skickas endast e-post rörande er order, betalning eller annan nödvändig kommunikation ni initierad samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden.
När du betalar med kort hanteras betalningen  genom en säker koppling.
Vi sparar aldrig uppgifter gällande ditt kort!
 Order from other countries
It is currently not possible to order products from a country other than Sweden.
We will shortly be able to offer customers from Norway to shop from our e-commerce.

Pricing and payment
All prices are in Swedish Kronor (SEK).

Citizens in the EU always pay Swedish VAT.
Individuals outside the EU do not pay Swedish VAT.

Shipping to Norway: You do not pay any Swedish VAT.

Custom duty will be added. For specific information please refer to the Norwegian Customs www.toll.no. Norwegian VAT will also be added, it is charged up after the event of Tollpost Globe.

Under Swedish law we are obliged to declare export  and therefore never send items as "gifts," reduced-order value or as an
anonymous sender.

Transportation information is found in the shopping cart and is dependent on the chosen transportation method.

We reserve the right to deny any purchase. Normally, delivery takes place within 1-2 weeks. If an item is out of stock or delayed due to circumstances beyond our control, we will notify you no later than 30 days from the order date.  If you want to be sure that we can deliver an item right away, please contact us by phone +46 (0)73-067 76 57 or send an email to webb@uninterior.se

 
 
  Köpvillkor/FAQ
© U.N INTERIÖR · BUTIK PÅ STORGATAN 42 · SE831 30 ÖSTERSUND · T+46 (0) 73-067 76 57 · E-MAIL  webb@uninterior.se